torsdag den 6. september 2012

En lille pakke med iris

Kom idag fra Frankrig :) 
Jeg havde bestil en smule arilhybrider hos Lawrence Ransom http://iris.au-trescols.net/wp2/ Han har et rimeligt udvalg af disse  lidt specielle skægiris, de fleste er hans egne hybrider , men også en række amerikanske arilhybrider, udover dem , er der et pænt udvalg af alm skægiris.
Havde bestilt 7 stk , men modtog udover de bestilte, 4 ekstra samt næsten dobbelt af alle de andre , enkelte med 5-6 rhizomer, var endda så venlig at sende restlageret af 2 stk fra min bestilling pga pladsmangel! supergodt:)
Har høstet sæsonens sidste irisfrø fra Iris lactea, det skal nok blive til en enkelt plante eller to!...........

8 kommentarer:

  1. Det var da flot, mon ikke du handler der igen, super firma lader det til. Der må jeg nok lige kigge forbi, hvis man altså kan klare sig med engelsk der.

    SvarSlet
  2. Jeg har handlet der et par gange før, han er en af de eneste i Europa som har aril-iris til salg!

    SvarSlet
  3. Spennende med nye iris! De er nok ikke herdige her tror jeg, men jeg skulle ønske de var det.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er ligeglade med frosten, det er den våde sommer som er problemet, og til dels også for meget vand om vinteren, men jeg havde en del i Danmark.

      Slet
  4. Gavmilde forhandlere er kun af det gode :o)
    p.s. kan du evt. slå bogstavkoden fra til vores kommentarer -
    det tager så lang tid at komme forbi den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt med nogle gode steder,OK jeg var ikke klar over den kode var tilsluttet , synes selv det er p....osv hver gang, vil tjekke det. Tak

      Slet
  5. Jeg har lige været inde og kigge på den side, du linker til. Der er mange spændende iris.
    Har du nogen erfaring med iris ensata? Jeg har set på iriseksperten, at de skal stå i sur fugtig jord. Jeg har lige købt to nye eksemplarer, de kommer vist i morgen.

    SvarSlet
  6. Min erfaring med Ensata er yderst begrænset , men bekendte har haft ensata uden de store problemer, blot kan de ikke li kalkholdig jord, samt skal holdes fugtige.
    Jeg har en enkelt her som står i lerjord og fuld sol!! måske er den væk til næste år :)

    SvarSlet